Dinsdagmorgen 6 maart
Vanmorgen  Jelle weer opgehaald. Morgen gaan we 200 km met de trein verder en nemen daar een extra rustdag.
Woensdag 7 maart,
Verder naar Chumphon en toen Ranong We besluiten de trein van 13:30 naar Chumphon te nemen. (100 Bath per fiets en 34 Bath pp). Een echt  boemeltje wat zo in de collectie van de STAR(Historische stoomtrein Stadskanaal) zou kunnen. Houten banken en deuren en ramen wijd open. Mooie rit, de natuur werd steeds groener.Iets over 5 uur die middag komen we aan. Hotel gezocht in de vorm van een Guesthouse in een zijstraat van de hoofdstraat. Lekker rustig, je zag de auto's wel voortdurend langs rijden maar je hoorde er niets van. Van de beheerder een plattegrondje gekregen waarop de route naar het strand stond. Morgen een luie dag. Toen nog even de stad in voor een hapje en drankje.
Donderdag 8 maart.
Vroeg op de fiets naar het strand, een kleine 17 km. Weinig problemen, ook Jelle kon goed meekomen. Groot strand "Thung Wua Lean Beach". Direct bij de kruising waar we aankomen is een restaurantje en daar zijn we dicht bij gebleven. Lekker onder de palmbomen met zicht op zee. Weinig andere bezoekers op het strand. Lekkere dag met op zijn tijd een......Aan het eind van de dag weer terug en alles inpakken.

Vrijdag 9 maart.
Vroeg op. We willen de bus naar Ranong nemen die om 9 uur vertrekt, een directe lijndienst met minibussen. Helaas de fietsen konden niet mee en we werden verwezen naar een lokale busdienst die om 10 uur een bus zouden hebben. Alleen op het busstation, wisten ze het niet of wilden het niet weten. Toen terug naar de minibus, duidelijk gemaakt hoe de fietsen er in zouden passen en dat we de overige plaatsen wel wilden betalen kregen we het voor elkaar en waren half 10 al op weg.Tegen 12 uur kwamen we aan in Ranong. Weer een mooie rit, met  veel groen en mooie vergezichten. Het is hier veel heuvelachtiger en er zijn hier veel Nationale Parken. We stopten recht tegenover een hotel en daar hebben we een kamertje genomen. Weer direct in het centrum. De middag hebben we gewandeld. 's Avonds op de markt nog even wat gegeten en tot grote hilariteit van iedereen daar op de etensmarkt zag Jelle kans een kunststofkrukje te mollen. Met een flinke knal begaf een van de poten het toen hij zat te draaien.
Zaterdag 10 maart. Op de fiets, het moet maar weer eens wezen. Eerst insmeren met factor 50, en dan nog rode plekjes. Rineke trekt om 11 uur een trui aan met lange mouwen om de armen een beetje te ontzien. We gaan naar de Ngao waterval een km of 14 buiten de stad. Helaas door het droge seizoen is het maar een klein stroompje wat naar beneden komt. Maar het is wel een mooie wandeling ernaar toe.Dan terug naar de stad naar Raksa Warin Park waarin hete bronnen "Hot Springs" te zien zijn. Het was even zoeken maar toen vonden we een mooi familiepark met daarin een bron van zo'n 2 meter breed waaruit water omhoog kwam dat 65 graden was. Leuk om even rond te lopen.Toen nog even naar de pier, een 10 km de andere kant uit. Eerst even door de vissershaven maar daar was het een enorme chaos. Toen nog even kijken bij de pier waar de boten naar de eilandjes hier in de buurt vertrekken. Toen terug naar het hotel.  Morgen gaan we weer verder.
Zondag 11 maart
Ranong – Laem Son National Park 57 km. Eerst even wennen weer een echte fietsdag maar het gaat goed. Op advies van een arts in het ziekenhuis iedere morgen een tablet ORS, een middel tegen uitdroging, en dat werkt prima. Drinken en eten onderweg gaat een stuk beter.