Dinsdag 27 maart. Vandaag met de ferry naar Georgetown gegaan. Eerst weer even 20 km flink klimmen en dalen, op de terminal in het toilet even van kleding veranderd, wat voor Jelle weer hoognodig was, en toen maar wat koffie drinken bij Starbucks.  Nog wat eten en toen rustig wachten op de boot. die met slechts 20 minuten vertraging vertrok naar Georgetown. Dankzij de oplettendheid van Rineke de richting van het hotel ook direct gevonden en nu zitten we dus in een oud monumentaal pand in een prachtige kamer. Morgen de fietsen in laten pakken en dan donderdag naar het vliegveld voor de terugreis zodat we vrijdagmorgen weer op Schiphol aankomen.

Woensdag 28 maart.

Vandaag eerst op pad om de fietsen in te laten pakken voor de terugreis. De straat was snel gevonden alleen bleek dat het gedeelte waar de fietsenmaker aan woonde niet direct aansloot op het gedeelte waar wij in aankwamen. Dat was zoeken. Alle richtingen proberen en toen we het opgaven en terug gingen richting hotel zagen we dat er een vervolg was zo´n ¨300 meter verderop en ja hoor gevonden. Wachten op het inpakken was er niet bij. De fietsen werden terug bezorgd bij het hotel na sluitingstijd van de winkel.Daarna hadden we de tijd aan ons en zijn we op stap gegaan Georgetown in. Eerst naar fort Cornwally, de vuurtoren en direct daarnaast de Clocktower. Daarna de binnenstad in. Op straat hebben we een informatieboekje gevonden met een kaartje en daarop de bezienswaardigheden van de stad. We praten daarbij nog even met een gepensioneerde ABN-er die in Nederland gewerkt heeft en er nu een centje bij verdient door dagtripjes te verkopen aan toeristen. Hij wil ons met de auto graag even rondtoeren maar we verkiezen toch maar de benenwagen, oftewel we gaan lopen.Het grappige hier is dat je op een heel kleine oppervlakte heel verschillende culturen en bouwstijlen vindt. Het ene moment sta je voor een statig Engels gebouw maar kort daarnaast heb je ook Chinese, Hindoestaanse en Islamitische bouwstijlen en leefwijzen. In het ene restaurant eten ze met stokjes en in het volgende eten ze de rijst met hun vingers.Als eerste vinden we een Chinese tempel die erg mooi gerestaureerd is. Je loopt naar binnen en direct is alle lawaai van de straat verdwenen. Een oase van rust en schoonheid. 30 Meter hiertegenover vinden we in een zijstraat een Hindoestaans Mandarin tempeltje. We kunnen helaas niet naar binnen maar de buitenkant van de tempel is voorzien van erg mooie voorstellingen.Dan het kruispunt oversteken en we vinden een mooie moskee. Aan dezelfde weg nog een Chinese tempel en iets verderop een Engelse Kerk "St Georges  Church". Beide gebouwen het bekijken meer dan waard. Naast de kerk is het Stadsmuseum van Georgetown. De entreeprijs is 3 Ringgit wat overeenkomt met ongeveer 75 eurocent.  Het museum geeft een goed beeld van de historie van Georgetown en de invloeden van de Engelsen en Chinezen op de van oorsprong Maleise bevolking.Maar genoeg cultuur. We kopen voor ieder een blikje Chang, Singha is even te duur, en gaan terug naar het hotel voor droge kleren. De fietsen komen keurig op afgesproken tijd en zijn in hele kleine dozen verpakt. Na het eten nog een flinke onweersbui die de binnenplaats van het hotel flink nat maakt. Maar daar was bij de bouw rekening mee gehouden want de rest dus ook de paden naar de kamers blijft keurig droog.

Donderdag 29 maart.

We hadden er over gesproken deze morgen nog een markt te gaan bezoeken maar het wordt dichtbij een ontbijtje en daarna rustig wachten op het vrachtwagentje wat ons naar het vliegveld gaat brengen. Om half 2 nemen we afscheid van de mensen van ons hotel en vertrekken we. Dan blijkt voor ons pas echt hoe groot Georgetown is. We rijden bijna 3 kwartier door grote woonwijken en industriegebieden voor we het vliegveld bereiken. Daar eten we wat, zitten wat en laten dan de bagage en fietsen door de scanners verdwijnen. Daarna is het vliegen naar Kuala Lumpour en overstappen naar het vliegtuig naar Amsterdam. Dat vertrekt een uurtje te laat vanwege slecht weer onderweg maar op vrijdagmorgen half 7 zijn we weer terug op Schiphol. De bagage is vlot en om 20 over 8 zitten we in de rechtstreekse trein naar Groningen. Onderweg pakt Jelle de fietsen vast uit zodat we in Groningen, na het oppompen van de banden, alles weer startklaar hebben.De dozen gaan een container in en wij nemen de trein naar Zuidbroek en zijn om 12 uur thuis.